|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / KPG-E
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
KPG-E
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Krásy počítačové grafiky
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KIV/KPG
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je orientován na ty partie počítačové grafiky, kde lze bez znalosti náročnějších grafických standardů a nástrojů získat krásný, neobvyklý a působivý grafický výstup. Důraz je kladen na témata, kde základní metody poskytují množství modifikací různé obtížnosti podle pokročilosti studenta a se základními metodami je možné experimentovat a dosahovat tak nových zajímavých výsledků.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování většího množství malých projektů zaměřených na programování grafiky, grafické algoritmy, vytvoření esteticky působivých obrázků i prezentaci znalostí tématu souvisejícího s obsahem předmětu. Student si množství, téma a typ prací (teoretické, prezentační, implementační) volí sám ze zadaného seznamu tak, aby dosáhl alespoň minimálního požadovaného počtu bodů. Další body je možné získat aktivitou na cvičení. Body se započítávají ke zkoušce.
Termíny odevzdávání prací k zápočtu a podrobné požadavky jsou na domácí stránce http://afrodita.zcu.cz/~kolinger/vyukaZCU.html
Z důvodu průběžné aktualizace předmětu je pro získání zápočtu při opakovaném zapsání předmětu (viz SZŘ čl. 24 odst. 3) nutné souhlasné vyjádření garanta předmětu.
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
1. Generování bludiště, buněčné automaty
2. Zlatý řez, dlaždicové vzory, keltské ornamenty
3. Úpravy rastrového obrazu
4. Rekurzivně definované křivky, fraktály
5. IFS a Chaos Game
6. Juliovy a Mandelbrotovy množiny
7. L-systémy
8. Částicové systémy
9. Modelování a vizualizace přírodních prvků
10. Nefotorealistické zobrazování
11. Křivky a plochy v počítačové grafice
12. Optické iluze a jiná zábavná grafika
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Podklady přednášek (soubory formátu pdf).
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
M. F. Barnsley. Fractals Everywhere. Springer-Verlag, New York, 1988.
-
Doporučená:
Y. Dobashi, K. Kanoda, H. Yamashita, T. Okita, T. Nishita. A Simple, Efficient Method for Realistic Animation of Clouds, pp.19-28. SIGGRAPH . 2000.
-
Doporučená:
A. Glassner. Andrew Glassner's Notebook: Aperiodic Tiling, Penrose Tiling, Celtic Knotwork I-III.
-
Doporučená:
W. K. Pratt. Digital Image Processing: PIKS Inside, 3rd Edition. Wiley-Interscience, 2001.
-
Doporučená:
R. C. Gonzales, R. E. Woods. Digital Image Processing, 3rd Edition. Prentice Hall, 2007.
-
Doporučená:
H. A. Lauwerier, J. A. Kaandrop. Fractals (Mathematics, Programming and Applications). Centre for Mathematics and Computer Science, 1980.
-
Doporučená:
J. E. Pulsifer, C. A. Reiter. One Tub, Eight Blocks, Twelve Blinkers and Other Views of Life. Computers and Graphics, Vol. 20, No. 3, pp.457-462. Elsevier Science, 1996.
-
Doporučená:
W. T. Reeves. Particle Systems ? a Technique for Modeling a Class of Fuzzy Objects. ACM Transactions on Graphics, Vol. 2, No. 2, pp. 91-108. 1983.
-
Doporučená:
O. Deussen, P. Hanrahan, B. Lintermann, R. Měch . Realistic Modeling and Rendering of Plant Ecosystems, pp. 275-286. SIGGRAPH. 1998.
-
Doporučená:
M. Frame. Sensitivity in Cellular Automata: Some Examples. Centre for Mathematics and Computer Science, Amsterdam, The Nietherlands, 1980.
-
Doporučená:
Visual Models of Morphogenesis: A Guided Tour
(P. Prusinkiewicz, M. Hammel, R. Mech)
-
Doporučená:
J. Gomes, L. Darsa, B. Costa, L. Velho. Warping and Morphing of Graphical Objects. Morgan Kaufmann Publ., San Francisco, 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat jednoduchý geometrický objekt prostředky analytické geometrie |
vytvořit a analyzovat algoritmus |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
programovat v nějakém běžném programovacím jazyce, jako je Java, C, C++, C#, Pascal/Delphi |
pochopit a analyzovat algoritmus |
vytvořit a implementovat jednoduchý algoritmus |
implementovat jednoduchý grafický program aspoň s využitím interních knihoven daného jazyka |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
základů počítačové grafiky |
vytváření esteticky působivých obrázků, zejména s využitím fraktálů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
umí implementovat algoritmy pro jednoduché, esteticky působivé obrázky, zejména s využitím fraktálů |
umí experimentovat s jednoduchými vizualizačními programy pro vytváření esteticky působivých výsledků |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|